INTERVIEWS

Sarah Jessica Parker: Jeg ser ikke mig selv som stilikon

Skuespilleren Sarah Jessica Parker identificerer sig ikke med mærkatet som stilikon.

Sex and The City-skuespilleren Sarah Jessica Parker taler nu ud om ofte at blive brandet som et stilikon. Hun mener ikke selv, at hun identificerer sig med mærkatet, fordi hun finder det forfængeligt at blive indhyllet i hele ideen om, at hun er kendt for sin gode stil.

Sarah Jessica Parker mener, at karaktererne fra Sex and The City var sødere mod hinanden end nutidens reality-stjerner. Læs mere her

Sarah Jessica Parker indrømme endda, at hun føler sig en smule pinlig berørt over al opmærksomheden, hun får for sin stil.

"Nej, jeg ser ikke mig selv på den måde - og jeg ved det her lyder vildt - eller som en særlig forfængelig person. Jeg er på en måde pinlig berørt over den selvrefleksion," siger Sarah Jessica Parker ifølge girlstalkinsmack.com i forbindelse med lanceringen af SJP-skokollektionen.

Sarah Jessica Parker er blevet blogskribent. Læs mere her

Skuespilleren har dog efterhånden lært at acceptere, at det er sådan verden omkring hende, ser hende.

"Og at tænke på mig selv, får mig til at føle mig som en slags narcissist. Men jeg er klar over, at der er en identifikation udefra, som folk har om mig - god eller dårlig - og jeg er afslappet med den Det er ikke op til mig at være vred over, hvad der bliver projiceret. Jeg har selv været en del af det," siger Sarah Jessica Parker.

Skuespilleren indrømmer, at hun elsker at shoppe, men ikke får chancen så ofte, som hun ønsker. Det sker for det meste online, fordi det er mere bekvemt, men der er dog ikke et bestemt mærke, hun er mere loyal over for end andre.

"Jeg shopper ikke så meget, men hvis jeg gør, er det online. Jeg tænker på shopping, og jeg håber at kunne det, og alligevel får jeg ikke mulighed for det. Og der er heller ikke et bestemt mærke. Det sker så sjældent, at jeg shopper, og det er ikke noget, der sker hver dag," siger hun.

Sarah Jessica Parker har netop lanceret sin første skokollektion under navnet SJP, der er blevet lanceret i Nordstrom-kæden og indeholder 25 design.