TALK OF TOWN

Bayswater - den ikoniske Mulberry taske redesignes

Den har været Mulberrys absolutte bestseller, siden den kom ud i 2003. Nu har husets nye chefdesigner redesignet Bayswater-tasken. ”Et ikon må udvikle sig,” siger han om den klassiske Mulberry taske.

Bayswater-tasken skrev sig lynhurtigt ind i modehistorien, da Mulberry lancerede den i 2003. Især i Danmark har den været – og er stadig – en altoverskyggende it bag. Men nu får den nyt look. Det er Mulberrys nye chefdesigner, der har besluttet at opdatere den ikoniske taske.

”Baywater-tasken er et britisk designikon, og ikoner må udvikle sig. Tænk på biler. De tilpasser sig tiden. Hvad der gør et ikon til et ikon, er, at du altid kan genkende det. Jeg ville sikre mig, at vi bevarede Bayswaterens arv og gjorde den så relevant som muligt for kvinders liv på samme tid,” siger Johnny Coca, der er chefdesigner for Mulberry.

LÆS OGSÅ: Mulberry AW16 - Få fingrene i udvalgte items fra kollektionen

Den første Bayswater landede i butikkerne i 2003 og blev designet af Mulberrys chefdesigner dengang, Nicolas Knightly. Men den forlod aldrig butikkerne igen, for den blev langet over disken verden over i hobetal og har skrevet sig ind i Mulberrys historie som den absolut bedst sælgende taske.

Kan du bedst lide den originale Mulberry Bayswater taske?

Hvis du stadig bedst kan lide designet på den gamle Mulberry-taske, så frygt ej. Det originale design af Bayswater-tasken vil nemlig stadig være at finde i butikkerne.

Se de nye Bayswater-tasker i galleriet herunder:

Mulberrys nye Bayswater-tasker

LÆS OGSÅ: Modehus tager frasen ’sex sælger’ meget bogstaveligt i ny kampagne