TALK OF TOWN

Det danske brand Wackerhaus siger tak og på gensyn

Wackerhaus har besluttet at holde en kunstpause for at genfinde brandets kreative sjæl.

Designeren Trine Wackerhausen etablerede i 2003 brandet Wackerhaus og nu 12 år efter, har designeren og forretningspartneren Christine Schertiger brug for en pause for at genfinde den inspiration, kreativitet og glæde, der i sin tid skabte brandet. Kollektionen SS16 bliver dermed foreløbigt den sidste kollektion fra det anerkendte danske brand Wackerhaus. 

LÆS OGSÅ: Tommy Hilfiger offentliggør international topmodel som brand-ambassadør

Ifølge designeren Trine Wackerhaus, er det den drejning modebranchen de seneste år har taget, der ligger til grund for beslutningen om en pause. En drejning der gør, at kreative mennesker, som folkene bag Wackerhaus, Trine Wackerhausen og Christine Schertiger, har brugt uforholdsmæssig meget tid på opfølgning af manglende indbetalinger, i stedet for at bruge tiden på at lede og udvikle brandet. 

Denne ubalance mellem det administrative og det kreative, har drevet designeren til behovet for kreativt pusterum.

”Det har været en svær beslutning, der har været længe undervejs. Vi har elsket at arbejde med og udvikle Wackerhaus, men når hverdagen går med administrative opgaver bliver den positive stemning presset i baggrunden, og vi skylder derfor vores kunder at sige stop i tide og give plads til kreativiteten, som er grundlaget for udvikling”, forklarer Trine Wackerhausen.  

Wackerhaus siger derfor tak og på forhåbentlig gensyn til alle deres loyale kunder.

LÆS OGSÅ: Henriette Pieszak lancerer nyt denim-brand