TALK OF TOWN

NYHED | Personificér dine Gucci-køb

Gucci har lanceret en personificerings-service, så du selv kan designe din taske med broderier, initialer og farvevalg.

Personificér dit Gucci-køb. Det er det seneste skud på stammen fra det italienske modehus. I Guccis milanesiske flagskibsbutik kan man i en periode selv designe Dionysus-tasken, inden man køber dem. Det er meningen, at den service med tiden skal rulles ud til flere andre Gucci-butikker - og Gucci-items.

LÆS OGSÅ: Stjæl stilen fra Guccis catwalk

Det bliver nu muligt at personificere Guccis Ace-sneakers, Princetown-sko og enkelte ready-to-wear-styles foruden Dionysus-tasken. Fx kan du tilføje en række broderier, selv vælge farve- og materialesammensætning og få din initialer påsat med Swarovski-krystaller.

Guccis ‘customization’-service er ret ny for luksus-modeindustrien. Tidligere har det primært været sportsbrands som Nike og Adidas, der har tilbudt personificering med farvevalg, initialprint og snørrebåndsaccessories på sneakers.

Det italienske modehus Gucci rammer alligevel spot on ind i en tid, hvor andre modehuse også tilbyder en form for personificering. Fx har Valentino og Hugo Boss lanceret tasker med udskiftelige hanke, mens clutch-brandet Edie Parker har haft stor succes med at sælge clutcher til +13.000 kr. med kundens navn skrevet på.

Herhjemme ses ‘customization’-tendensen også. Pelsbrandet Oh! By Kopenhagen Fur tilbyder personificering af din taske med små charms, fx Fluffy Friends eller pelshaler. Når du klikker dem på din taske, får den et unikt og personligt udtryk.

LÆS OGSÅ: De smukke, hvide og flagrende sommerkjoler

Læs mere om: