TALK OF TOWN

PIESZAK X RED BARNET udgiver charity-kollektion

Det danske brand PIESZAK lancerer i marts 2016 charity-kollektionen “Pieszak x Red Barnet”, som har til formål at hjælpe udsatte børn i hele verden.

PIESZAK har indgået et samarbejde med Red Barnet om en kollektion, der støtter Red Barnets arbejde med at støtte og hjælpe børn i nød.

Kollektionen består af T-shirts og en taske i 100 % økologisk bomuld samt et par af PIESZAKs mest populære jeans. Designet tager udgangspunkt i det internationale morsealfabet, som et symbol på at bygge bro til børn i hele verden. Vævet ind i striberne i kollektionen er den internationale morsekode “SAVE” med budskabet om at række ud til børn i nød på tværs af nationer og landegrænser. PIESZAK donerer alt overskud direkte til Red Barnet, som er verdens førende uafhængige organisation for børn.

LÆS OGSÅ: Louis Vuitton i nyt samarbejde med UNICEF 

“Alle børn har ret til et godt liv, og Red Barnet løfter en stor opgave, som vedrører os alle. Derfor er jeg også meget ydmyg over for det samarbejde, vi har indgået, og utroligt glad for og stolt over, at PIESZAK kan være med til aktivt at hjælpe børn i nød samt øge bevidstheden om denne vigtige sag,” udtaler CEO & kreativ direktør Henriette Pieszak.

Pieszak x Red Barnet-kampagnen løber over det næste halvandet år, hvor en række ambassadører fra mode- og filmbranchen har valgt at lægge ansigt til kampagnen for at sætte fokus på Red Barnets arbejde. Blogger og iværksætter Trine Kjær fra Trine’s Wardrobe lancerer kampagnen til marts som den første i rækken af ambassadører, der bla. også tæller den HBO-aktuelle skuespillerinde Birgitte Hjort Sørensen.

Pieszak x RedBarnet-kollektionen kommer i butikkerne til marts 2016 til priser mellem 300,-og 800,-.