TALK OF TOWN

Succesfuldt dansk brand solgt for en formue

Den danske tøjduo Nicolaj og Ditte Reffstrup har solgt deres meget succesfulde tøjbrand Ganni til en amerikansk kapitalfond.

Du har helt sikkert noget af deres tøj hængende i skabet. De seneste år er Ganni skyllet ind over den danske – og internationale – modescene som en tsunami med populære prints, silhuetter og en hel del statement-T-shirts. Og det er ikke gået ubemærket hen hos de store internationale spillere.

Forkæl dig selv med et abonnement på IN og få en eksklusiv gave - KØB HER

Nu har ægteparret Nicolaj og Ditte Reffstrup solgt brandet til den amerikanske kapitalfond L Catterton, som er ejet af LVMH og blandt andet har en 20 procent andel i Lagkagehuset. Kapitalfonden har købt 51 procent af aktierne i Ganni. Salgsprisen er hemmelig, men Børsen erfarede tidligere på ugen, at handlen værdisætter Ganni til over 500 mio. kr. Dette er dog ikke bekræftet af Ganni.

Med salget af aktierne og det nye partnerskab kan det kun forventes, at Ganni bliver endnu større, og at brandet kommer til at omsætte for endnu mere.

- Jeg følte, at vi havde taget Ganni til et punkt, hvor vi var nødt til at lede efter en part, og det skulle være en, der kunne tage det, vi er gode til, og løfte det op på et internationalt plan, siger Nicolaj Reffstrup til Business of Fashion.

Hovedkontoret vil forblive i København, men Ganni vil nu også åbne kontorer i London og New York.

Læs mere om: