MODEUGERNE

MIN MODEUGE 2016 | Q&A med Stephanie Tvermoes

Modeugen står for døren og den danske modebranche gør sig klar til en travl og festlig uge. IN har derfor spurgt en række af modeugens aktører om, hvordan deres uge kommer til at forløbe. Læs her, hvad senior PR-konsulent fra Patriksson Communication, Stephanie Tvermoes, glæder sig til.

Hvordan forløber en typisk dag under modeugen for dig?

- Vi møder ind på kontoret tidlig morgen og får talt dagen igennem. Vi har typisk 4-5 shows, som skal afvikles, og desværre ligger de ofte på samme dag, så det er vigtigt at alle ved, hvor de skal være og hvornår. Derefter går det slag i slag. Jeg møder ind på showvenue to timer inden showstart, forbereder alt, koordinerer interviews og sørger for at alle er briefet. Når man skal have 350 personer ind og ned og sidde på den rette plads på 10 min, er det vigtigt at have et godt overblik. Selve seatingen er virkelig vigtig for helhedsoplevelsen, og det er min opgave, at det forløber uden problemer, så de brands vi repræsenterer kan fokusere på at skabe en fantastisk oplevelse.

Hvad har du altid med i tasken?

- Telefon, iPad med lister og seating-oversigter, Aesop Immidiate Moisture facial mist til at vågne op på, danksvand, chokolade, en god concealer og et par flade sko til cykelturene mellem shows. Min taske er stor og altid fyldt.  

Hvad skal du have på, når modeugen går i gang?

- Det planlægger jeg aldrig på forhånd, men helt sikkert noget som er klassisk og kan klare dagens udfordringer. Er forelsket i en navy buksedragt fra Lovechild, som er perfekt til formålet! For at skjule trætheden, tilføjer jeg gerne rød læbestift og tårnhøje stilletter om aftenen. Jeg fortryder dog altid det med hælene, når jeg vågner næste morgen. 

LÆS OGSÅ: Min modeuge: Line Givskov

Hvad er det bedste ved modeugen i København sammenlignet med de udenlandske modeuger?

- Det lyder måske banalt, men det er en helt speciel oplevelse at mærke hele branchen samlet om et fælles projekt. Udefra kan det virke overfladisk, men i virkeligheden fornemmer man tydeligt den opbakning og det sammenhold, der er. Alle hjælper hinanden med det fælles formål at drive dansk mode fremad og skabe de bedste rammer og vise, hvad vi duer til! Derudover glæder jeg mig til at have det sjovt – gerne til sent ud på natten. Så må man sove ugen efter!

Hvad ser du mest frem til at opleve denne gang?

- Jeg glæder mig til at opleve de fem shows, som vi står for - Lovechild, HAN, Asger Juel Larsen, Mark Kenly Domino Tan og Fashion Hong Kong. Det sidste er en gruppe af de bedste designere fra Hong Kong, og det er altid interessant at se internationale brands i København, for de præsenterer ofte noget, som er lidt anerledes end vores skandinaviske design. Derudover glæder jeg mig til at fejre Soullands 10 års jubilæum – de har en særlig plads i mit hjerte!

Hvad er dit bedste modeugeminde?

- Det er svært at vælge, men at producere Marimekkos show i sommeren 2013 var en stor oplevelse. Showet var kickstarten på Marimekkos rejse med ny chefdesigner og mere ungt design. Det lykkedes virkelig at forandre det lidt støvede image, de havde, og det viser. hvad man kan med et show! Derudover elsker jeg modeugen i Paris. Det er så imponerende et maskineri og fascinerende at se hele verdens modeelite samlet. 

LÆS OGSÅ: Min modeuge: Sidsel Marie Bøg

Læs mere om: