TRENDS & STYLING

Armani smider pelsen på porten

Det er slut med pels i samtlige kollektioner fra det italienske modehus. Armani vil beskytte dyr og miljø, lyder det fra den 81-årige chefdesigner, Giorgio Armani.

Når Armanis vinter-kollektioner rammer butikkerne efter sommerferien, bliver der ikke en eneste pelskrave eller -accessory at spotte på hylderne. Det italienske mode-imperium har besluttet at stoppe brugen af ægte pels i alle sine designs.

Topboss Giorgio Armani fortæller, at beslutningen om at smide pelsen på porten blandt andet er taget, fordi der nu findes ’teknologiske fremskridt, som giver os mulighed for at have relevante alternativer til rådighed, som gør unødvendig og grusom behandling af dyr overflødig’.'

LÆS OGSÅ: 5 stiltips til kvinder, der ikke længere er i 20’erne

Armani Group, som blandt tæller undermærkerne Emporio Armani og AJ Armani Jeans, er langtfra det første luksusbrand, som fravælger brugen af pels. Tidligere har blandt andet Hugo Boss, Ralph Lauren og Calvin Klein taget samme beslutning, mens pioneren inden for den pels-fri tankegang, Stella McCartney, har brugt syntetiske alternativer til pels, læder og fjer, lige siden sin debut i 2001.

Også danske mode-virksomheder som Bitte Kai Rand, InWear og giganten Bestseller er i dag 100 procent pels-fri.

LÆS OGSÅ: BLIV KLOGERE PÅ MODEN | Sådan fik de deres navne

Læs mere om: