SUNDHED & TRÆNING

15 nye sunde vaner i det nye år

Jeg vil gerne leve sundere. Jeg vil gerne sætte hverdagens tempo lidt ned. Begge to klassiske eksempler på nytårsforsæt. Men af en eller anden årsag overholder vi aldrig, hvad vi lover os selv, når nytåret kommer. Derfor er der her tips til, hvordan du kan overholde dit nytårsforsæt sammen med en række gode eksempler på sunde, nye vaner.

Med nytåret følger nytårsforsættene. Man kender vel alle de klassiske: "Jeg vil gerne tabe mig i det nye år" eller "Jeg vil leve sundere i 2015". Men vi ved vist også alle, at disse nytårsforsæt hurtigt ryger i glemmeboksen. Men hvordan kan man gøre det lettere at overholde sit forsæt?

Se også: Plej din hud i vinterkulden

En af grundene til, at forsættene aldrig holder ved, er fordi, de simpelthen er for vage. Det er svært at forholde sig til og svært at vide, præcis hvordan man egentlig overholder dem. Hvis man derimod sætter sig et mere konkret mål, har man noget at arbejde hen imod.

Se også: Chefredaktørens velkomst til januarnummeret

Derfor får du herunder en liste over mere konkrete mål om nye, sunde vaner, man kunne vælge. Hvilken sund vane, man kunne sætte som sit mål, er dog meget personligt. Det kan både være en fysisk og en mental vane, der er tale om. Så find den vane der passer dit ønske bedst.

Læs mere om: